تحقیقات بازاریابی چیست

تحقیقات بازاریابی (مطالعه بازار – مارکتینگ ریسرچ – Marketing Research ) فرایندی سیستماتیک برای جمع آوری ، تجزیه و تحلیل و تفسیر اطلاعات است.

اطلاعات می تواند در مورد بازار هدف ، مصرف کنندگان ، رقبا و کل صنعت باشد. تحقیقات بازاریابی پایه و اساس هر شرکت موفق است.

این تحقیق اهداف مختلفی دارد – از شناسایی بازار جدید گرفته تا راه اندازی یک تجارت جدید.

تحقیقات بازاریابی به کارآفرینان کمک می کند تا تصمیمات آگاهانه ای بگیرند.

همچنین کمک به اثبات یا رد حدس و گمان های پیرامون نوآوریهای موجود ، تعداد مشتریان راغب و ایده هایی که بیشترین پتانسیل را دارند ، مینمایند.

کسب و کارها در مراحل مختلف رشد به دلایل مختلف چنین تحقیقاتی را انجام می دهند.

What Is Market Research تحقیقات بازاریابی چیست

تعاریف تحقیقات بازاریابی

مطالعه بازار عبارت است از جمع آوری ، ضبط و تجزیه و تحلیل منظم داده ها در مورد مشکلات مربوط به بازاریابی کالاها و خدمات” – انجمن بازاریابی آمریکا.

پژوهش عینی و جامع سیستماتیک و مطالعه واقعیت های مربوط به هر مشکلی در زمینه بازاریابی.” – ریچارد ترد

یک مطالعه دقیق و عینی در مورد طراحی محصول ، بازارها و لجستیک از جمله توزیع فیزیکی و انبارداری ، تبلیغات و مدیریت فروش است.”  کلارک و کلارک

یک عبارت فراگیر است که شامل کلیه فعالیتهای پژوهشی انجام شده است که شامل جمع آوری ، ثبت و تجزیه و تحلیل کلیه حقایق در مورد مشکلات مربوط به انتقال و فروش کالاها و خدمات از تولیدکننده به مصرف کننده است.” – هری هاپنر

تحقیقات بازاریابی چیست؟ [Marketing Research]

بازاریابی ,تحقیقات ,بازار ,مورد ,تحلیل ,مربوط ,تحقیقات بازاریابی ,مشکلات مربوط ,مورد مشکلات ,تعاریف تحقیقات ,بازاریابی چیست ,مورد مشکلات مربوط ,تعاریف تحقیقات بازاریابی
مشخصات
آخرین جستجو ها